آرشیو فروردین ماه 1399

انوا هاست اختصاصي و اشتراكي

انتخاب دامنه مناسب

اولين قدم براي ثبت دامنه انتخاب يك نام دامنه مناسب است. همانطور كه گفته شد ، انتخاب دامنه براي يك وب سايت مرحله اي بسيار حساس و تاثيرگذار در ميزان بازديد از سايت ، مي باشد. ثبت دامنه بدون كارشناسي مي تواند لطمات زيادي به كسب و كار آنلاين شما بزند. رعايت نكات زير مي تواند شما را در يافتن يك نام دامنه مناسب براي وب سايتتان كمك كند: 

۱- دامنه انتخاب شما با نام تجاري شما تا حد ممكن همخواني داشته باشد .

۲- دامنه انتخابي شما تا حد ممكن كوتاه باشد تا براحتي در خاطر مشتريان شما بماند .

۳- به راحتي بتوان دامنه را نوشت .

۴- به راحتي بتوان دامنه را تلفظ كرد .

۵- دامنه انتخابي شما شبيه دامنه هاي رقيب شما نباشد .

۶- دامنه انتخابي شما نقض علامت تجاري شخص ديگري نباشد . 

پس از انتخاب دامنه مورد نظرتان ابتدا بايد چك كنيد تا شخص ديگري اين دامنه را پيش از شما ثبت نكرده باشد. براي اين كار مي توانيد به صفحه بررسي آزاد بودن دامنه مراجعه فرماييد. اين روزها با افزايش روزافزون تعداد سايت ها، انتخاب يك دامنه مناسب كه توسط شخص ديگري ثبت نشده باشد كمي دشوار است. بهترين روش براي ثبت نام دامنه ي دلخواه، ثبت آن با پسوندهاي متنوع ديگر است. پسوندهاي زيادي براي ايجاد تنوع در نام دامنه ها ايجاد شده است كه شركت فناوري اطلاعات پارسيان ميزبان بسياري از آنها را به ثبت مي رساند

 

سيگنال هاي نام تجاري براي انتخاب دامنه مناسب چه هستند؟

 

سيگنال هاي نام تجاري يا سيگنال هاي نام برند (به انگليسي Brand Signals) در انتخاب دامنه مناسب، سيگنال هايي هستند كه با هر بار نام بردن يا اشاره به نام تجاري شما در ديگر وب سايت ها به موتور جستجو ارسال مي شوند. سيگنال هاي نام تجاري ابزار مهمي براي ارتقا و بهبود سئوي سايت محسوب مي شوند.
به زبان ساده، هر بار وب سايتي در يكي از صفحاتش به نام تجاري شما اشاره كند، سيگنالي به موتورهاي جستجو ارسال مي شود. براي مثال در همين مقاله من به نام تجاري ديجيكالا اشاره كردم، اين اشاره يك Brand Signal به شمار مي آيد.

البته بايد گفت كه مفهوم سيگنال هاي نام تجاري تنها به بحث سئو و بهينه سازي سايت محدود نمي شود و اگر بخواهيم دقيق تر بگوييم سيگنال هاي نام تجاري بيش از آنكه با سئو سر و كار داشته باشند با مفهوم پيج رنك در ارتباطند.

برخي از متخصصان سئو روياي روزي را در سر مي پرورانند كه در آن لينك بيلدينگ بي اهميت شده است و كلمات كليدي ديگر كارآيي ندارند. آن ها روياي روزي را دارند كه نام تجاري يك وب سايت تنها عامل حضور در موتورهاي جستجو باشد. بي شك راه زيادي تا رسيدن به آن نقطه باقي مانده است، اما سيگنال هاي نام تجاري گامي موثر در اين زمينه هستند.

آموزش و آشنايي با سرويس كلودفلر (Cloudflare)

كلودفلر از بهترين ارائه دهندگان در زمينه سرويس CDN در جهان است كه با امكانات بسيار زيادي از جمله DDoS Protection و فايروال هاي قدرتمند، مي تواند عملكرد وب سايت شما را چندين برابر بهبود بخشد.

تمامي افراد مي‌توانند از خدمات شگفت انگيز CloudFlare استفاده كنند و اين خدمات داراي پلن رايگاني مي باشند كه در عرض چند دقيقه مي توان آن را تنظيم كرد كه راهنمايي هاي كامل آن در انتهاي اين مقاله درج شده است.

با راه‌اندازي CloudFlare كاربر name-server يا DNS هاي اين سرويس را در دامنه خود تنظيم مي كند و در نتيجه هر درخواستي كه به طرف سايت بيايد از فيلتر كلود فلر عبور مي‌كند به اين ترتيب راه دسترسي روبات‌ها و هكرها به سايت بسته مي‌شود. با عبور تمام ترافيك سايت از داخل CloudFlare سايت در برابر هر نوع دسترسي غير مجاز مصون مي‌شود.

از جذابيت هاي اين سيستم براي سايت هايي است كه نگران هستند بازديدكنندگان‌شان را زماني كه سرورشان از دسترس به هر دليلي خارج شد از دست بدهند، اين سيستم زماني كه سرور از دسترس خارج شده باشد و سايت به هر دليلي در دسترس نباشد به كمك كاربر مي آيد و سايت را همچنان نمايش خواهد داد، تا زمانيكه سرور به حالت عادي بازگردد.

همچنين اين سيستم از ورود ربات هاي مخرب و نفوذگر و فعاليت هاي تهديد آميز جلوگيري خواهد كرد.

كلودفلير با فيلتر كردن ترافيك ربات‌ها و اسپم‌ها مي‌تواند ترافيك مصرفي را كاهش دهد و انتقال اطلاعات سايت را بهينه سازي  كند تا سرعت باز شدن صفحات سايت بيشتر شود، همچنين از تهديد هاي امنيتي و مشكلاتي كه باعث مي شوند منابع سرور و پهناي باند هدر روند، جلوگيري مي كند.

كلود فلر از تكنولوژي اي به نام اني كست (Anycast) استفاده مي‌كند تا كاربر را به نزديك ترين سرور متصل نمايد.

 

 CDN چيست؟

 

شبكه تحويل محتوا يا همان Content Delivery Network كه به اختصار CDN ناميده مي‌شود به مجموعه اي از سرورها گفته مي شود كه به صورت شبكه اي در چندين نقاط جهان استقرار يافته و به صورت جغرافيايي تقسيم شده اند. با بكارگيري CDN محتوا با توجه به موقعيت جغرافيايي كاربر از طريق نزديك‌ترين سرور به كاربر ارائه داده مي‌شود. اين سرويس در افزايش سرعت تحويل محتوا و پهناي باند در وب‌سايت‌هاي با ترافيك بالا و وب سايت‌هاي جهاني مانند گوگل، ياهو، فيس بوك و … بسيار تاثيرگذار است.

 

PoP ها و ديتاسنتر هاي كلودفلر

 

CloudFlare چندين ديتاسنتر مختلف در نقاط مختلف جهان دارد. شبكه تحويل محتوا‌ي آنها بصورت اتوماتيك تمام فايل هاي استاتيك (ثابت) را ذخيره مي‌كنند، در اين صورت آنها در مكاني نزديك تر از نظر موقعيت فيزيكي به كاربر نگهداري شده و هر محتوا‌ي ديناميك يا متغيري كه توسط ديتابيس توليد مي شود از طريق خود وب سرور سايت منتقل مي شود.

بر اساس گفته هاي كلودفلر در حال حاضر در ۱۰ مكان ديتاسنترها قرار دارند و عمليات مربوطه به خود را مانند كش كردن فايلها،جلوگيري از حملات و … را انجام مي دهند. اين مكان ها عبارت اند از : San Jose (US) ، Los Angeles (US) ، Chicago (US) ، Washington DC (US) ، New Jersey (US) ، Dallas ، Amsterdam ، Paris Hong Kong

شما ميتوانيد نقشه ديتاسنتر هاي Cloudflare در دنيا را در تصوير زير ببينيد؛ نقاط نارنجي بزودي به ديتاسنتر ها اضافه مي شوند.

مزاياي كلود فلر

 

فعال بودن دائمي سايت به دليل كش هاي موجود در سرورهاي كلودفلر حتي زماني كه سايت در دسترس نباشد.

بهينه سازي سايت و صرفه جويي در پهناي باند مصرفي

فشرده سازي كد هاي Javascript، CSS و HTML و در نهايت سرعت بالاتر

افزايش امنيت با جلوگيري از درخواست هاي ناسالم، حملات DDoS Protection و SQL Injection

ارائه سيستم آناليز ترافيك جهت مديريت بهتر ترافيك ها و بازديد ها

قابليت Purge Cache جهت تازه سازي كش هاي ذخيره شده

فعال سازي HTTPS و SSL بر روي دامنه به صورت رايگان

و…

معايب كلودفلر

 

كلود فلر براي بعضي از كاربران ممكن است گزينه مناسبي نباشد مانند طراحان وب كه مي‌خواهند تغييرات را بصورت لحظه اي مشاهده كنند.

(البته با فعال سازي گزينه Development Mode در منوي Caching مي توانيد كشينگ كلودفلر را غيرفعال سازيد تا مشكلي براي مشاهده تغييرات آني خود نداشته باشيد)

تا چندي پيش تنها عيب بزرگ و غير قابل رفع كلودفلر، عدم پشتيباني از پروتكل HTTPS در دامنه هاي .ir بود.

اما هم اكنون به دليل همكاري با كمپاني Let’s Encrypt اين مشكل كلودفلر رفع شده و مي توانيد از SSL رايگان بر روي دامنه ir. نيز بهره ببريد.

بهبود امنيت سايت با كلودفلر:

 

CloudFlare خدمات مناسبي در زمينه امنيت به سايت‌ها ارائه مي‌دهد. به دليل عبور ترافيك كاربران از سرورهاي كلودفلير درخواست‌ها آناليز شده و در صورت مشكوك بودن بلاك مي‌شوند. امنيت ارائه شده توسط CloudFlare در چند لايه طبقه بندي مي‌شود.

WAF يا  Web Application Firewall : اين سرويس پاسخ مناسبي به حملات SQL Injection، Cross-Site Scripting و فعاليت‌هاي اسپم مي‌دهد.

محافظت DDoS در لايه ۳ و ۴ شبكه: وبسايت شما به صورت خودكار در مقابل حملات انجام شده بواسطه SYN، UDP و ICMP ايزوله مي‌شوند.

محافظت DDoS در لايه ۷: در اين سطح وبسايت شما با توجه به الگوي بازديد كاربران مورد بررسي قرار مي‌گيرد و هر گونه فعاليت مشكوكي بلاك مي‌شود.

قوانين اختصاصي mod_security: كلود فلر با تنظيم خودكار mod_security امنيت وب سايت را افزايش مي‌دهد.

رمز نگاري‌هاي SSL : سرويس كلودفلر حتي در پلن‌هاي رايگان خود SSL اختصاصي CloudFlare را در اختيار وبسايت‌ها قرار مي‌دهد. اين رمزنگاري در افزايش امنيت اطلاعات كاربران تاثير گذار است.

جلوگيري از DDOS 
DDOS در حال حاضر از خطرناك ترين نوع حملات محسوب مي‌شود، بصورت كلي مبناي حملات DOS زير بار قرار دادن يك سرويس به شكلي است كه ديگر قادر به پاسخگويي نباشد و باعث اتلاف منابع و نهايتا كرش كردن سيستم شود، حال اين منابع ميتواند CPU و يا Bandwidth  باشد.

اگر حملات از چندين مبدا باشد Distributed  و يا DDoS ناميده مي‌شود، حملات DDoS امروزه بسيار شايع مي‌باشند، حملاتي كه با ارسال درخواست هاي زياد به سمت يك سرور و با تحميل فشار زياد به آن و مصرف پهناي باند سرويس در تلاشند تا سرور را از دسترس خارج كنند.

حقيقت ماجرا اين است كه كلودفلر (CloudFlare) مي تواند باعث جلوگيري از حملات DDoS شود.

طبق گفته سايت كلودفلر، تاكنون در مقابل عظيم ترين حملات DDoS  تا حد ۶۰۰ گيگابيت بر ثانيه مقابله كرده است و روزانه نيز ميليون ها حمله را مسدود مي‌كند.

در واقع مكانيزم كار كلودفلر به اين شكل است وقتي كه كاربر از آن استفاده مي‌كند، بجاي DNS هاي سايت خود بايد دي ان اس كلودفلير را تنظيم كند و در نتيجه DNS و IP سرور خودش مخفي مي‌شود، در واقع يعني از حملات دي داس در امان خواهد بود و همچنين كل ترافيك سايت بر بستر كلودفلر منتقل خواهد شد.

همچنين شما مي توانيد با تنظيم قابليت Under Attack باعث شويد كه تمامي ترافيك سايت شما به طور كامل توسط كلودفلر فيلتر شود تا از حملات شديد DDoS رهايي يابيد. (البته در اين حالت تمامي بازديدكنندگان شما بايد ۵ ثانيه صبر كنند تا به سايت شما منتقل شوند.)


آموزش نصب كلودفلر براي سايت:

 

ثبت نام CloudFlare فوق العاده آسان است و كمتر از ۵ دقيقه طول مي كشد. اين مقاله مراحل براي ايجاد يك حساب كاربري و اضافه كردن اولين وب سايت شما را مشخص مي كند.

به اين لينك برويد.

ثبت نام در كلودفلر

با وارد كردن آدرس ايميل و رمز عبور خود، يك حساب كاربري كلودفلير ايجاد كنيد.

در قسمت Add a website نام دامنه  را وارد كنيد و سپس بر روي دكمه  Scan DNS كليك كنيد. لازم نيست كه “www” را به دامنه اضافه كنيد. براي مثال، اگر وبسايت شما example.com باشد، example.com را تايپ كنيد.

سوابق dns دامنه طي ۶۰ ثانيه بررسي مي شود، پس از اتمام اسكن بر روي دكمه Continue كليك كنيد.

ليست dns ركوردهاي دامنه كه شامل ساب دامنه ها نيز مي شود نمايش داده مي شود، در ستون  Status  مي توانيد مشخص كنيد كه مي خواهيد چه ركوردهايي cloud  فعال   و يا با كليك بر روي آيكون ابر  آن را غيرفعال كنيد. بر روي ركورد هايي مانند MX هرگز كلود فلر ايجاد نمي گردد و كلا بدون ابر مي باشد.

سپس بر روي دكمه Continue كليك كنيد.

در گام بعد مشخص مي كنيد كه از چه پلن ارائه شده CloudFlare مي خواهيد استفاده كنيد. درصورتيكه از پلن رايگان ميخواهيد استفاده كنيد، گزينه Free Website  را انتخاب كنيد و بر روي Continue براي ادامه مراحل كليك كنيد.

در مرحله بعد Nameserver هايي كه لازم است در پنل دامنه خود تنظيم نمائيد اعلام مي شود.

جهت ادامه مراحل Continue را كليك كنيد

پس از اين مرحله، اقدامات لازم انجام شده است، به صفحه ي اصلي سايت و تب Overview منتقل خواهيد شد. ابتدا وضعيت يا Status سايت شما بر روي Pending يا معلق قرار دارد. در اين حالت مي بايست مدت زماني را منتظر بمانيد.

با كليك بر روي Re-check Nameservers مي توانيد از وضعيت DNS ها را بررسي نماييد.

پس از اعمال تنظيمات وضعيت سايت به Active تغيير مي كند.

تنظيم و ست شدن كامل DNS هاي كلود فلر بر روي دامنه هاي بين المللي تنها چند دقيقه زمان نياز دارد و براي دامنه هاي .IR معمولا ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان مي برد هنگامي كه بروز رساني سرور كامل شود، يك ايميل تاييد از Cloudflare دريافت خواهيد كرد. در طول اين مدت سايت شما با هيچ قطعي مواجه نخواهد شد.

فعال سازي SSL در كلودفلر
براي تنظيم SSL رايگان كلودفلر بر روي دامنه هاي .ir و بين المللي مي توانيد از لينك زير كمك بگيريد.

منبع: ايران سرور

هاست چيست؟

هاست يا فضاي ميزباني وب سرويسي است كه به سازمان ها و افراد امكان مي دهد وب سايت يا صفحه وب خود را در فضاي اينترنت قرار دهند.

هاستينگ يا ميزبان وب كاري است كه فناوري ها و خدمات مورد نياز وب سايت يا صفحه وب را در اينترنت مشاهده مي كند. وب سايت ها در رايانه هاي مخصوصي به نام هاست سرور ذخيره مي شوند. هنگامي كه كاربران اينترنت مي خواهند وب سايت شما را مشاهده كنند ، تمام كاري كه بايد انجام دهند اين است كه آدرس وب سايت يا دامنه شما را در مرورگر خود تايپ كنند. سپس رايانه آنها به سرور شما متصل مي شود و صفحات وب شما از طريق مرورگر به آنها تحويل داده مي شود.

 

چطور هاست تهيه كنم؟

براي استفاده از هاست، بيشتر شركت هاي هاستينگ نياز دارند كه شما مالك دامنه خود باشيد. اگر دامنه نداريد ، شركت ميزباني وب به شما كمك مي كند تا يكي از آنها را خريداري كنيد.
در اينجا ويژگي هايي وجود دارد كه بايد از ارائه دهنده ميزبان خود انتظار داشته باشيد:
حساب هاي ايميل همانطور كه قبلاً نيز اشاره شد ، بيشتر ارائه دهندگان ميزبان به كاربران نياز دارند تا نام دامنه خود را داشته باشند. با داشتن نام دامنه (به عنوان مثال www.yourwebsite.com) و ويژگي هاي حساب ايميل ارائه شده توسط شركت ميزبان شما ، مي توانيد حساب هاي ايميل دامنه (مانند yourname@yourwebsite.com) ايجاد كنيد.

دسترسي FTP استفاده از FTP به شما امكان مي دهد تا فايلها را از رايانه محلي خود در سرور وب خود بارگذاري كنيد. اگر وب سايت خود را با استفاده از پرونده هاي HTML خود ايجاد مي كنيد ، مي توانيد فايل ها را از رايانه خود به سرور وب از طريق FTP منتقل كنيد ، به اين ترتيب امكان دسترسي به وب سايت شما از طريق اينترنت فراهم مي شود.

پشتيباني وردپرس WordPress ابزاري براي ايجاد وب سايت آنلاين است. اين يك سيستم مديريت محتواي وبلاگ نويسي و وب سايت قدرتمند است ، كه روشي مناسب براي ايجاد و مديريت وب سايت است. وردپرس بيش از 25٪ وب سايت هاي اينترنتي را تحت اختيار قرار مي دهد. اگر ارائه دهنده برنامه هاي سازگار با وردپرس باشد يا خير ، بيشتر ارائه دهندگان ميزباني بلافاصله به شما مي گويند. الزامات ساده براي ميزباني وب سايت هاي وردپرس شما عبارتند از: PHP نسخه 7 يا بالاتر؛ MySQL نسخه 5.6 يا بالاتر.


اگر تصميم داريد وب سايت خود را با Web.com ايجاد كنيد و ميزبان آن باشيد ، علاوه بر دسترسي به سايت سازنده سايت كشيدن و رها كردن ، مي توانيد يك دامنه ، آدرس ايميل و سفارشي سازي شده و وب هاستينگ همگي را به يك اشتراك بدست آوريد.


چگونه مي توان تجارت آنلاين من از خدمات ميزباني وب بهره برد؟


براي انتشار وب سايت خود به صورت آنلاين ، وب سايت كسب و كار شما به يك سرويس ميزباني وب نياز دارد. با اين حال ، ميزبان وب بيش از خدمات ميزباني وب فقط به صاحبان مشاغل مي دهد! به عنوان مثال ، شركت هاي ميزبان وب به طور معمول از تكنسين هاي داخلي استفاده مي كنند تا اطمينان حاصل كنند كه وب سايت هاي مشتري آنها 24/7 فعال است. به علاوه ، هنگامي كه دارندگان وب سايت به كمك يا عيب يابي نياز دارند (به عنوان مثال اولين ارسال اسكريپت ، ايميل كه قادر به ارسال / دريافت ، تجديد نام دامنه و موارد ديگر نيست) ، پشتيباني داخلي ميزبان وب به افراد مراجعه كننده تبديل مي شود. يك سرويس ميزباني وب حرفه اي تجربه اي بدون دردسر را براي صاحبان مشاغل تضمين مي كند ، بنابراين مي توانند وقت و تلاش خود را بر روي مشاغل خود بطور كارآمد متمركز كنند.

منبع: https://www.website.com/

 

مزاياي داشتن گواهي SSL

گواهينامه SSL چيست؟

در واقع Secure Sockets Layer و به اختصار گواهي SSL يك پروتكل رمزنگاري است كه براي حفظ امنيت ارتباطات از طريق اينترنت طراحي شده است. گواهي SSL يك پرونده امضا شده ديجيتالي است كه براي يك نام دامنه يا نام دامنه خاص صادر شده است. علاوه بر نام دامنه ، گواهي نامه حاوي امضاي صادركننده ، شماره سريال ، تاريخ انقضا و غيره است. براي فعال كردن اتصال ايمن و محافظت از اطلاعات مهم ، بايد يك پرونده گواهي SSL بر روي سرور نصب شود. پس از اتمام نصب SSL ، مي توانيد به طور ايمن از طريق HTTPS يا هر پروتكل SSL ديگر مانند FTPS ، IMAPS ، POP3S ، SMTPS ، NNTPS ، LDAPS و غيره به خدمات خود دسترسي داشته باشيد.

بنابراين ، اجازه دهيد نگاهي به مزاياي داشتن گواهي SSL بيندازيم.

رمزگذاري

يك گواهينامه SSL به محافظت از اطلاعات حساس مانند ورود به سيستم ، گذرواژه‌ها ، اطلاعات حساب و اطلاعات دارندگان كارت براي وب سايتهاي تجارت الكترونيكي در طول ارتباطات اينترنتي كمك مي كند. اصولاً اينترنت زنجيره اي از رايانه ها است و هر رايانه اي كه در انتقال داده از مبدا به مقصد شركت مي كند مي تواند اطلاعات غير رمزنگاري شده را بخواند و تشخيص دهد. ايده اصلي اين است كه تمام اطلاعات قبل از ارسال رمزگذاري مي شوند و فقط سرور وب و بازديد كننده وب سايت داراي كليدهاي شخصي براي رمزگشايي و تشخيص آن هستند. رمزگذاري مانع از استراق سمع و دستكاري اطلاعات توسط هكرها و سارقان هويت مي شود.

 

احراز هويت گواهينامه SSL

اين مهم است كه بدانيد وب سايتي كه مايل به بازديد از آن هستيد و از كجا مي خواهيد پرداخت كنيد معتبر و قابل اعتماد است. براي سهولت در شناسايي ، سرور وب سايت گواهي SSL را براي تأييد به مرورگر وب شما مي فرستد. مرورگر وب اطلاعات دريافت شده از گواهينامه SSL را تجزيه و تحليل مي كند و تصميم مي گيرد كه به گواهينامه اعتماد داشته يا خير.

چرا به برخي از گواهينامه هاي SSL اعتماد داريد ، و برخي ديگر نه؟ تفاوت اصلي در اين است كه گواهينامه هاي معتبر SSL پس از گذراندن متقاضي (صاحب وب سايت) مراحل تأييد اعتبار توسط مجوزهاي صدور گواهينامه صادر مي شوند. هر مرورگر وب مدرن با پيكربندي به روز ، به گواهينامه هاي SSL صادر شده توسط مقامات گواهي نامه اعتماد مي كند. عمق تأييد و سطح اطمينان بيشتر به نوع اعتبار يك گواهي SSL خاص بستگي دارد.

 

 اعتبار دامنه

مقرون به صرفه ترين و حداقل تأييد شده نوع گواهي SSL. معمولاً ، سازمان صدور گواهينامه فقط حقوق كنترل دامنه را براي يك نام دامنه خاص تأييد مي كند. دستورالعمل هاي بيشتر در مورد نحوه تكميل اعتبار سنجي كنترل دامنه (DCV) را مي توان در اينجا يافت.
   از ديگر مزاياي گواهي SSL اعتبار سازمان گواهينامه هاي SSL از اين نوع به طور پيش فرض شامل نام و آدرس شركت مي باشد. شخصي كه متقاضي صدور گواهينامه OV است بايد ثابت كند كه سازمان واقعي است. جزئيات سازمان بايد در بانكهاي اطلاعاتي عمومي آنلاين قابل دسترسي باشد. شماره تلفن سازمان نيز تأييد شده است. همچنين مجوز گواهي ممكن است براي اثبات هويت شركت ، مستندات ديگري را نيز لازم داشته باشد. اطلاعات اعتبار سنجي دقيق مربوط به گواهينامه هاي OV را مي توان در اينجا يافت.
    اعتبار سنجي تمديد فقط گواهينامه هاي EV بالاترين سطح اعتماد كاربر را ارائه مي دهند. علاوه بر الزامات OV ، يك كارمند قانوني (VP ، افسر ، مديرعامل ، CIO) كه داراي صلاحيت امضاي توافق نامه مشترك و درخواست گواهي است ، مي تواند از گواهي EV درخواست كند. اين سازمان بايد بيش از 3 سال به ثبت رسيده و فعاليت خود را آغاز كند. در غير اين صورت ، CA ممكن است مستندات اضافي را لازم داشته باشد. اطلاعات بيشتر در مورد اعتبار سنجي توسعه يافته را مي توان در اينجا يافت.

 

افزايش رتبه بندي جستجوي Google

با شروع از تاريخ 06/08/2014 ، گوگل اعلام كرد كه داشتن يك گواهينامه SSL در وب سايت شما نصب شده است، باعث افزايش موقعيت رتبه شما مي شود ، كه اين يكي ديگر از دلايل عالي براي استفاده از SSL است.

شاخص هاي قابل اعتماد

از ديگر مزاياي گواهينامه SSL همچنين منابع وب شما را با شاخص هاي قابل اعتماد ارائه مي دهد كه مي تواند به بازديد كنندگان كمك كند تا اطمينان حاصل كنند كه وب سايت شما با اطمينان قابل محافظت است. همه گواهينامه هاي SSL از شركت Namecheap يك قفل در نوار آدرس و https: // اتصال بدون توجه دارند. كدام يك از اعتبارسنجي ها هستند. مراجع ويژه هر محصول SSL را با علائم امنيتي اضافي - مهر سايت هايي كه ممكن است در وب سايت شما نيز نصب شده باشد ، تأمين مي كنند. اين علائم امنيتي اختياري هستند كه مي توانند ثابت و پويا باشند. مهر سايت هاي پويا و همچنين گواهينامه هاي SSL ممكن است اطلاعات مختلفي درباره نام دامنه ، سازمان (در صورت داشتن) ، سازمان مجوز و پارامترهاي امنيتي نشان دهند. بياييد نگاهي به شاخص هاي معتبر مختلف بر اساس انواع اعتبار سنجي بيندازيم:

1. گواهينامه هاي SSL تأييد اعتبار دامنه

 

2. گواهينامه هاي اعتبار سنجي SSL سازمان


3. مجوزهاي اعتبار سنجي SSL گسترده

منبع: Namecheap

آيا به يك هاست نياز داريد؟

اگر صاحب كسب و كار هستيد ، ميزباني وب يك ضرورت است. و داشتن سايت و هاست ميزباني ديگر يك چيز لوكس اختياري نيست. جهان هميشه آنلاين ما خواستار ايجاد وب سايت آنلاين است. در واقع ، حتي فروشگاه هاي محلي آجر و ملات از طريق اينترنت قابل كشف هستند. حداقل يك شركت به يك سايت با مكان و ساعت كاري نياز دارد.
چرا؟ از آنجا كه كلمه لفظي در عصر اينترنت شما را مجذوب خود مي كند. مردم مشاغل و شركتهاي جديد را - حتي مشاغل محلي - از طريق بينگ ، گوگل و ياهو را كشف مي كنند. اگر آدرس وب سايت قابل قبولي نداريد ، شانس ايجاد يك صفحه آنلاين از طريق شبكه هاي اجتماعي نيز وجود دارد. البته ميزباني وب فقط مخصوص مشاغل نيست. شما ممكن است بخواهيد ميزبان هاست يك وب سايت شخصي يا يك وبلاگ نيز باشيد. در هر صورت ، خدمات در اينجا شما را تحت پوشش قرار داده است.


ببينيد چگونه خدمات هاست را آزمايش مي كنيم

اولين قدم براي ايجاد حضور آنلاين شما ، يافتن هاست وب است ، شركتي كه فايلهاي وب سايت شما را روي سرورهاي خود ذخيره كرده و آنها را به مرورگرهاي خوانندگان و مشتريان شما تحويل مي دهد. 

خدمات ميزباني وب مقدارهاي مختلفي از انتقال داده هاي ماهانه ، ذخيره سازي اطلاعات ، ايميل و ساير ويژگي ها را ارائه مي دهد. حتي نحوه پرداخت (پرداخت ماهانه به ماه در مقابل پرداخت سالانه) نيز مي تواند بسيار متفاوت باشد ، بنابراين ، صرف وقت براي ترسيم دقيقاً آنچه نياز شركت شما براي موفقيت آنلاين است ضروري است. بسياري از اين شركت ها خدمات ميزباني نمايندگي را نيز ارائه مي دهند كه به شما امكان مي دهد براي خودتان وارد تجارت شويد و ميزباني را براي مشتريان خود ارائه دهيد بدون اينكه شما نياز به چرخش سرورهاي خود داشته باشيد.

همچنين بايد خود را با بسياري از رده هاي ميزباني وب كه در دسترس هستند آشنا كنيد. در تحقيق خود ، سرور خصوصي مجازي مشترك (VPS) ، ميزباني اختصاصي و برنامه ميزباني وردپرس را پيدا خواهيد كرد. هر لايه مشخصات و ويژگي هاي متفاوتي را ارائه مي دهد كه شما بايد براي تجزيه و تحليل وقت بگذاريد. من آنها را تجزيه خواهم كرد.


هاست اشتراكي چيست؟

هاست اشتراكي يك هاست به صورت مشترك  است كه در آن ارائه دهنده چندين سايت به چند نفر را در يك سرور واحد قرار مي دهد. به عنوان مثال ، سايت A همان سرور را با سايت هاي B ، Site C ، Site D و Site E. به اشتراك مي گذارد. روند صعودي اين است كه چندين سايت هزينه سرور را به اشتراك مي گذارند ، بنابراين ميزباني وب مشترك به طور كلي بسيار ارزان است. در حقيقت ، شما مي توانيد گزينه اي با هزينه كمتر از 10 دلار در هر ماه پيدا كنيد.
بهترين پيشنهادات ميزباني وب در اين هفته 

    HostGator:

60٪ تخفيف ميزباني هاست با پهناي باند بدون فضا و فضاي هاست را با 2.75 دلار در هر ماه شروع مي كنيد.
    هاستينجر تا 90٪ تخفيف ميزباني وب با پهناي باند 100 گيگابايتي با شروع $ 0.99 در هر ماه
    Bluehost:

حداكثر 60٪ تخفيف هاست با وب سايت هاي نامحدود با 3.95 دلار در هر ماه شروع مي شود.
    Domain.com:

برنامه ميزباني اساسي با باند مقياس پذير با شروع 3.75 دلار در هر ماه
    GoDaddy:

50٪ تخفيف ميزباني وب براي كاربران جديد با شروع 4.50 دلار در هر ماه (استفاده از كوپن: cjcoff50hu)

منبع: pcmag

آموزش ساخت سايت با وردپرس بصورت گام به گام - بخش دوم

گام اول راه اندازي سايت وردپرسي

در ادامه آموزش وردپرس و ساخت سايت وردپرسي يكي از رايج ترين اشتباهاتي كه مبتديان مرتكب مي شوند ، انتخاب پلت فرم اشتباه براي ساخت وب سايت وردپرسي است. خوشبختانه ، شما اينجا هستيد ، بنابراين ما به شما كمك ميكنيم و شما اشتباه نمي كنيد.

براي اكثر كاربران ، يك سايت خود ميزبان WordPress.org يك راه حل عالي است. اين برنامه با هزاران طرح و افزونه همراه است كه به شما امكان مي دهد هر نوع وب سايتي را كه مي توانيد در مورد آن فكر كنيد ايجاد كنيد. براي اطلاعات بيشتر در مورد اين موضوع ، لطفاً راهنماي ما را در مورد چرايي استفاده از وردپرس ببينيد.

وردپرس براي ساختن هر نوع وب سايت و بدون هيچ محدوديتي ، در دسترس و استفاده از هر كس رايگان است.

اگر WordPress رايگان است ، پس هزينه از كجا مي آيد؟

وردپرس رايگان است زيرا بايد نام دامنه و هاست خود را ترتيب دهيد ، كه هزينه آن نيز است. براي اطلاعات بيشتر در مورد اين موضوع ، به مقاله ما مراجعه كنيد كه چرا وردپرس رايگان است ؟.

نام دامنه آدرس وب سايت شما در اينترنت است. اين چيزي است كه كاربران شما براي دستيابي به سايت شما در مرورگرهاي خود تايپ مي كنند.

در مرحله بعد ، به ميزباني وب سايت احتياج خواهيد داشت. تمام وب سايت هاي موجود در اينترنت نياز به ميزباني دارند. اين خانه وب سايت شما در اينترنت خواهد بود.

هاست رايگان براي راه اندازي سايت وردپرس

يك نام دامنه به طور معمول بين 16 هزار تومان تا 600 هزار تومان در سال هزينه دارد و اين خيلي مرتب با پسوند سايت شماست و هزينه هاست آن از 10 هزارتومان در ماه شروع مي شود.

اين خيلي زياد براي بيشتر افرادي است كه تازه شروع به كار مي كنند.

خوشبختانه شركت پارسيان ميزبان موافقت كرده است يك دامنه رايگان و يك هاست با تخفيف حداكثري براي خوانندگان اين مقاله قرار دهد. در صورتي كه ميخواهيد از اين اعتبار استفاده كنيد، كافيست به لينك زير مراجعه نماييد: 

هاست ارزان و سپس روي گزينه ثبت نام هاست كليك كنيد و حجم درخواستي خود  و دامنه دلخواهتان را انتخاب نماييد.

گام دوم

مرحله دوم نوبت به نصب وردپرس ميرسد. 

 شما به سادگي بايد وارد حساب parsianhost خود شويد و سپس براي شروع بر روي دكمه ورود به وردپرس كليك كنيد.
همچنين مي توانيد با مراجعه به سايت test.com/wp-admin/ به طور مستقيم از مرورگر خود وارد WordPress شويد.

اگر از يك سرويس ميزباني وبلاگ وردپرس مختلف مانند SiteGround ، HostGator ، WP Engine و غيره استفاده مي كنيد ، مي توانيد راهنماي جامع ما در مورد نحوه نصب وردپرس را به صورت دستورالعمل گام به گام براي آن دسته از ارائه دهندگان مشاهده كنيد.

پس از راه اندازي وردپرس ، شما مي توانيد ظاهر وبلاگ خود را به دلخواه خود تنظيم كنيد و آن را به صورت اختصاصي وبلاگ نويسي كنيد.
ظاهر بصري وبلاگ وردپرس شما توسط موضوعات كنترل مي شود. وقتي براي اولين بار از وبلاگ خود بازديد مي كنيد ، چيزي شبيه به اين خواهد بود:
اين براي اكثر مردم بسيار جذاب نيست.

سفارشي كردن ظاهر و احساس وبلاگ شما تاكنون يكي از هيجان انگيزترين و پر ارزش ترين بخش در سفر به ايجاد بلاگ وردپرس شماست.

 

هزاران قالب پيش ساخته وردپرس وجود دارد كه مي توانيد در سايت خود نصب كنيد. برخي از آنها تم رايگان هستند ، در حالي كه برخي ديگر به آنها پرداخت مي شود.

مي توانيد با مراجعه به داشبورد وردپرس و كليك بر روي نمايش> پوسته ها يك پوسته خوب انتخاب كنيد و سپس روي گزينه نصب پوسته كليك كنيد.

آموزش ساخت سايت با وردپرس بصورت گام به گام - بخش اول

آموزش وردپرس به چه كار شما مي آيد؟

آيا به دنبال ايجاد يك وب سايت هستيد؟ راه اندازي وب سايت توسط خود شما ممكن است وحشتناك به نظر برسد. بويژه وقتي كه شما در اين زمينه متخصص نيستيد. نگران نباشيد ، شما تنها نيستيد. من به شما و هزاران نفر ديگر كمك كرده ام  كه ساخت وب سايت با وردپرس را خودشان انجام دهند. ما تصميم گرفته ايم تا كامل ترين راهنماي گام به گام در مورد نحوه ايجاد يك وب سايت بدون يادگيري نحوه كدگذاري را ايجاد كنيم.


نحوه ايجاد يك وب سايت به صورت گام به گام


اين راهنما براي كاربران در تمام سنين و سطح مهارت ها مفيد است. با اين حال ، اگر به كمك نياز داريد ، مي توانيد با تيم تخصصي ما در پارسيان ميزبان ما تماس بگيريد تا به شما در تنظيم رايگان وب سايت خود كمك كنيد.


اگر مي خواهيد توسط خودتان اين كار را انجام دهيد ، پس لطفاً راهنماي گام به گام ما در مورد نحوه ساخت وب سايت را دنبال كنيد.


در اينجا يك مرور كلي از ابتدا تا پايان كليه مراحلي كه در اين راهنما براي شما قدم خواهيم گذاشت ، آورده شده است.

  1.     نحوه يافتن و ثبت نام دامنه به صورت رايگان
  2.     انتخاب بهترين ميزباني وب
  3.     نحوه نصب وردپرس
  4.     يك الگوي براي تغيير طراحي سايت خود نصب كنيد
  5.     ايجاد صفحات در وردپرس
  6.     شخصي سازي وردپرس با افزونه‌ها و افزونه‌ها
  7.     منابعي براي يادگيري وردپرس و دريافت پشتيباني
  8.     با استفاده از آن ، ايجاد وب سايت هايي با ويژگي هاي بيشتر


قبل از شروع به ايجاد يك وب سايت با وردپرس ، بگذاريد برخي از متداول ترين سؤالاتي كه دريافت مي كنيم را بپوشانيم.


براي ساخت وب سايت به چه چيزي نياز دارم؟



براي راه اندازي سايت وردپرس خود به سه مورد زير نياز خواهيد داشت.

  1.     نام دامنه - اين نام وب سايت شما مانند google.com است
  2.     ميزباني وردپرس - اينجاست كه پرونده هاي وب سايت شما ذخيره مي شود.
  3.    زمان براي يادگيري و خواندن ادامه اين مطلب


هزينه يك وب سايت وردپرس چقدر است؟

 

پاسخ اين سؤال به اين بستگي دارد كه به چه نوع وب سايتي مي خواهيد بسازيد. ما يك راهنماي كلمه 2000 را براي شما نوشتيم كه توضيح مي دهد هزينه ساخت يك وب سايت دقيقا چقدر است.

يك وب سايت تجاري معمولي براي شروع ميتواند حداقل با قيمت 150 هزار تومان شروع شود. شما نياز به خريد يك دامنه .ir كه قيمت يك ساله آن 16 هزار تومان و يا دامنه .com داريد كه قيمت آن حدود 160 هزار تومان ميباشد. همچنين نياز به يك هاست لينوكس و يا هاست وردپرس داريد كه براي شروع ميتوانيد از هاست لينوكس كه ارزان تر است استفاده كنيد. براي حجم حدود 200 مگابايت هزينه اي حدود 100 تا 150 هزار تومان در سال انتظار شما را ميكشد.

ما به همه كاربران ما توصيه مي كنيم كه شروع به كار كوچك كنند و بعد از رشد شغلي ، ويژگي هاي بيشتري را به وب سايت شما اضافه كنند. با اين روش در پس انداز خود صرفه جويي مي كنيد و ضررهاي احتمالي را به حداقل مي رسانيد و از مبالغ اضافي خودداري مي كنيد.

در اين راهنما ، ما به شما نشان خواهيم داد كه چگونه مي توانيد يك وب سايت با هزينه كمتر از 200 هزار تومان ايجاد كنيد.

ما همچنين به شما نشان خواهيم داد كه چگونه با اضافه كردن ويژگي هاي بيشتر در آينده بتوانيد از آن استفاده كنيد.
بهترين پلتفرم وب سايت كدام است؟

بسياري از سازندگان وب سايت در دسترس هستند كه به شما در تنظيم وب سايت كمك مي كند. توصيه مي كنيم از WordPress خود ميزبان به عنوان پلت فرم وب سايت خود استفاده كنيد.

وردپرس محبوب ترين پلت فرم وب سايت در جهان است. تقريباً 28٪ از كل وب سايتهاي اينترنتي را تأمين مي كند.

وردپرس رايگان است و با هزاران طرح و افزونه وب سايت همراه است. بسيار انعطاف پذير است و تقريباً با همه ابزار و خدمات شخص ثالث در دسترس صاحبان وب سايت است.

ما از WordPress براي ساختن تمامي وب سايتهاي ما از جمله اين WPBeginner استفاده مي كنيم.
چگونه مي توان بيشترين استفاده را براي ايجاد يك آموزش وب سايت ايجاد كرد؟

اين يك آموزش گام به گام در مورد نحوه ساخت وب سايت است. ما آن را به مراحل مختلف تقسيم كرده ايم و همه چيز را از ابتدا تا انتها طي خواهيم كرد. فقط دستورالعمل ها را دنبال كنيد ، و در پايان يك وب سايت بسيار حرفه اي خواهيد داشت.

ما همچنين به شما در جهت صحيح اشاره خواهيم كرد تا بتوانيد وب سايت خود را بر اساس نياز شما به سطح بعدي ببريد.

از ايجاد وب سايت خود لذت ببريد.

به ياد داشته باشيد اگر به كمك نياز داريد مي توانيد با ما تماس بگيريد و ما وب سايت شما را به صورت رايگان راه اندازي مي كنيم.

ادامه آموزش را فردا برايتان ترجمه و ويرايش خواهم كرد.

منبع: https://www.wpbeginner.com/

ركورد نصب و خريد بازي موبايلي با شيوع كرونا در ايران

كاربران بازار از ابتداي اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردين امسال، ۱۰۷ ميليون بار، بازي دانلود يا به‌روزرساني كردند و ركورد خريد هفتگي بازي را شكستند. 

بر اساس بررسي تيم تحليل داده كافه‌بازار، تنها در هفته‌ي دوم فروردين ۹۹ ركورد ۲۲ ميليون نصب يا به‌رورزساني براي بازي‌هاي بازار ثبت شد كه نسبت به ميانگين هفتگي سال ۹۸، ۷۲ درصد افزايش داشت.

از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمي ورود كرونا به ايران) تا روز ۱۵ فروردين امسال، سه ژانر بازي‌هاي استراتژي با ۵۳ درصد رشد، بازي‌هاي خانوادگي با ۴۱ درصد و بازي‌هاي ماجرايي با درصد ۳۷ درصد بيشترين رشد نصب يا به روزرساني را داشتند. 

ليست ده بازي با بيشترين رشد در اين بازه‌ي ۴۵ روزه را در اينجا ببينيد. 

براي درك اثرات شيوع كرونا بر رفتار ۴۲ ميليون كاربر بازار، بررسي‌هاي تيم تحليل داده‌ي كافه‌بازار ادامه خواهد يافت و نتايج آن به تدريج منتشر خواهد شد.

هاست لينوكس چيست؟

هاست لينوكس يكي از بهترين انواع هاست براي ميزباني وب سايت شما است. خواه به دنبال يك فضاي ميزباني وب اشتراكي يا يك سرور اختصاصي قدرتمند باشيد ، هاست لينوكس يكي از پيشنهادات بسيار خوب براي شماست.

در بسياري از موارد ، ممكن است براي شما اهميتي نداشته باشد و انتظارات خاصي از فضاي ميزباني وب سايت خود نداشته باشيد و رفع نيازهاي هاستي كه ميخواهيد ساده باشد ، احتمالاً با توجه به فضاي وب اختصاصي ، پهناي باند و ويژگي هاي مشابه ، حساب كاربري خود را انتخاب خواهيد كرد - سيستم عامل تاكنون در ليست اولويت هاي اكثر مردم قرار دارد كه اغلب حتي در جداول مقايسه نيز ذكر نمي شود.

اما اگر يك كاربر باتجربه و حرفه اي هستيد ، در مورد هاست لينوكس بيشتر بدانيد ، يا شايد شما نياز به ساخت يك وب سايت فني كاملاً پيچيده داشته باشيد كه در آن كنترل كامل همه چيز را داشته باشيد ، اين يك داستان متفاوت است.

ممكن است بخواهيد كنترل پنل اعتياد يا كنترل را انتخاب كنيد. شما مي توانيد به كنترل بيشتري روي سرور و اجزاي آن نياز داشته باشيد. ممكن است ميزبان انواع مختلفي از موارد خوب را براي شروع كار خود ايجاد كند - فايروال ، سرور پست الكترونيكي ، DNS خصوصي - و پشتيباني با كيفيت براي ادامه كار و كار سايت شما ارائه مي دهد.

هر ميزبان وب ايده خود را در مورد بسته بندي عالي لينوكس دارد ، اما ما پنج مورد از ارائه دهندگان مورد علاقه ما را ذكر كرده ايم تا شما را در مسير درست بيان كنند. براي فهميدن بيشتر همچنان بخوانيد.

ما همچنين ليست كاملي از بهترين خدمات ميزباني وب را گردآوري كرده ايم كه ممكن است به درد شما بخورد.

ميزباني لينوكس تقريباً در مورد همه افراد موجود است ، اما هر چيزي كمتر از يك سرور اختصاصي اغلب توسط ارائه دهنده كاملاً مديريت مي شود (آنها سيستم عامل و تمام مؤلفه هاي آن را براي شما تنظيم ، مديريت و نگهداري مي كنند). اين براي مبتديان بسيار عالي است ، اما كاربران باتجربه تر ممكن است از عدم وجود ويژگي ها و كنترل نااميد شوند.

بسته هاي كنترل نشده VPS Hostwinds به شما امكان مي دهد تا فضاي كاملي خود را به طور كامل بارگيري كنيد. شما مي توانيد از طيف وسيعي از سيستم عامل ها از جمله CentOS ، Ubuntu ، openSUSE ، Debian و Fedora استفاده كنيد. مي توانيد سيستم عامل را به هر صورت كه دوست داريد تنظيم كنيد و تنظيم كنيد ، نسخه پشتيبان خود را تنظيم كنيد و موارد ديگر.

بسته هاي بدون كنترل مسئوليت ها را نيز به همراه دارد. اگر به روزرساني مفقود شده يا مشكل نرم افزاري رمز و راز وجود دارد ، شما كسي خواهيد بود كه آن را تعمير كنيد. اما اين نبايد براي كاربران لينوكس بسيار نگران كننده باشد ، و بسياري از عناصر بسته هاي Hostwinds ساده و كاربردي باقي مي مانند (مديريت سايت از طريق cPanel ، خودكار وردپرس و ساير نصب ها از طريق Softaculous ، با يك كليك نصب Nextcloud و غيره) )

حتي بهتر ، چون هزينه مديريت را پرداخت نمي كنيد ، Hostwinds 50٪ تخفيف در هر بسته به شما مي دهد. بسته هاي مديريت عادي لينوكس VPS از 10.99 دلار (8.5 £) براي 1 هسته پردازنده ، 1 گيگابايت رم ، 30 گيگابايت فضاي ديسك ، ترافيك 1 ترابايت ، تا 526.99 دلار (404 پوند) براي 16 هسته ، 96 گيگابايت رم ، فضاي ديسك 750 گيگابايت ، ترافيك 9 ترابايت است. 

منبع: https://www.techradar.com/

انواع هاست

انواع خدمات ميزباني وب به 3 دسته بندي زير تقسيم‌ مي‌شوند:


هاست اشتراكي


در ميزباني اشتراكي يك سرور بين چندين وب سايت تقسيم مي شود. شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه يك سرور تهيه كرده و توسط كنترل‌ پنل‌ها مانند سي پنل يا دايركت ادمين منابع آن را بين مشتريان خود تقسيم‌بندي مي‌كنند، كه به اين خدمات ميزباني اشتراكي يا Shared Hosting گفته مي‌شود. هاست اشتراكي از دو لوكيشن ايران و خارج ارائه مي گردد. هاست ايران سرور آن در ديتاسنترهاي داخل ايران ميزباني مي شود مانند پارس آنلاين، افرانت، آسيا تك و يا زير ساخت و هاست خارج در ديتاسنترهاي كشورهاي خارجي مانند آلمان، فرانسه، هلند و آمريكا ميزباني مي شود. هاست اشتراكي خود بر 2 نوع است: ويندوز و لينوكس


هاست ويندوز



منظور از خدمات هاست ويندوز اين است كه سرور آن ويندوز سرور مي‌باشد. هاست ويندوز از زبان‌هاي ASP و ASP.NET و همچنين بانك اطلاعاتي MSSQL پشتيباني مي‌كند. هاست ويندوز به علت نياز به خريد لايسنس ويندوز سرور از شركت مايكروسافت هزينه بالاتري نسبت به هاست لينوكس دارد. معمولاً براي سرورهاي ويندوز از كنترل‌پنل‌هاي پلسك، هلم، وب سايت پنل و هاستينگ كنترولر استفاده مي‌شود.


هاست لينوكس


منظور از خدمات هاست لينوكس اين است كه از سرورهايي با سيستم عامل linux ارائه مي شود. سرورهاي لينوكس از محبوبت فراواني برخوردار هستند كه مهمترين عامل آن Open source بودن و رايگان بودن آن است. ميزباني لينوكس براي استفاده از زبان PHP - HTML و ديتابيس MySQL است. براي هاست لينوكس از كنترل‌پنل‌هاي سي‌پنل، دايركت ادمين، پلسك و كلوكزو استفاده مي‌شود.


سرور مجازي


سرور مجازي يا VPS يك نوع كامپيوتر و سرور اينترنتي است كه به وسيله تكنولوژي هاي مجازي سازي و مخصوصي از يك سرور اختصاصي و قوي تر ايجاد مي‌شود. ويژگي اصلي و برتر سرور مجازي نسبت به هاست اشتراكي، اختصاصي بودن منابع آن است كه به مانند ميزباني اشتراكي بين چندين كاربر تقسيم نمي‌شود، از لحاظ ظاهري و مديريت، سرور مجازي تفاوت چنداني با سرور اختصاصي ندارد.


سرور اختصاصي

 

سرور اختصاصي به معني آن است كه يك سرور تنها به يك كاربر به صورت انحصاري اختصاص داده مي شود. و كليه منابع سرور در اختيار يك كاربر مي باشد. سرور اختصاصي هزينه بالايي دارد و معمولا براي ميزباني سايت هاي بزرگ كه نياز به منابع بالا دارند استفاده مي شود.
منبع: ويرگول