جوملا چيست؟

انوا هاست اختصاصي و اشتراكي

جوملا چيست؟

جوملا چيست؟

 

جوملا يك پلت فرم منبع باز است كه مي توان وب سايت ها و برنامه هاي كاربردي را بر روي آن ايجاد كرد. اين يك سيستم مديريت محتوا (CMS) است كه سايت شما را به پايگاه داده MySQLi ، MySQL يا PostgreSQL متصل مي كند تا مديريت و تحويل محتوا را براي مدير سايت و بازديد كننده آسان تر كند.

 

تمركز اصلي جوملا از زمان انتشار اوليه آن در سال 2005 ، قابليت استفاده و توسعه پذيري بوده است. به همين دليل است كه اين پروژه دريافت كننده جوايز متعددي از جمله سه بار دريافت جايزه سيستم مديريت محتواي منبع باز PACKT بوده است.

 

جوملا يك راه حل كاملاً رايگان و متن باز است كه در دسترس هر كسي و هر كسي است كه مايل به ساخت سايت هاي پويا و قوي براي اهداف مختلف است. برخي از مارك هاي شناخته شده وب از جمله هاروارد ، iHop و MTV از جوملا استفاده كرده اند. اين برنامه قادر به انجام كارهايي از وب سايت ها و وبلاگ هاي شركتي گرفته تا شبكه هاي اجتماعي و تجارت الكترونيكي است.

 

جوملا توسط يك جامعه توسعه دهنده بزرگ و فعال پشتيباني مي شود. با هزاران پسوند و قالب منحصر به فرد و مفيد موجود ، در حال حاضر يكي از بزرگترين سيستم عامل هاي ساخت سايت تنها است. همين تلاش باورنكردني جامعه است كه جوملا را به گزينه اي عالي براي توسعه دهندگاني تبديل مي كند كه به دنبال يك پلتفرم واحد هستند و مي توانند از طريق همتايان خود پشتيباني فعال دريافت كنند.

 

مهم است كه جوملا را نه يك پلت فرم محدود كه نوع خاصي از سايت بر روي آن ساخته شده است ، بلكه مجموعه اي قوي از ابزارها است كه امكان اتصال بازديدكنندگان به داده ها را از طرق مختلف فراهم مي كند. مجموعه گسترده فن آوري هاي يكپارچه جوملا ، مديران و توسعه دهندگان سايت را قادر مي سازد تا فراتر از محدوده يك وب سايت ساده نوآوري داشته باشند.

 

 

جوملا مزاياي زيادي نسبت به بسياري از رقبا دارد. علاوه بر CMS كامل ، يادگيري آن آسان ، تنظيم سريع و ارزان است.

 

جوملا كاملا رايگان است. صرف نظر از نحوه اجراي شما ، 100٪ رايگان استفاده است. اين امر تا حدي به ريشه هاي غير شركتي و ساختار پشتيباني داوطلبانه آن مربوط مي شود. صورتحساب هاي كمي وجود دارد كه پروژه جوملا براي ادامه كار خود بايد پرداخت كند و هركسي كه به توسعه آن كمك كند اين كار را از روي علاقه به ايجاد چيزي انجام مي دهد كه واقعاً نيازهاي سايت هاي بزرگ و كوچك را برآورده مي كند.

 

جوملا منبع باز است و اين بدان معناست كه پس از راه اندازي سايت خود هيچ شگفتي ظاهر نخواهد شد. هر بخشي از پلتفرم جوملا براي بررسي و حتي اصلاح نيازهاي شخصي سايت خود براي شما باز است. جامعه توسعه شخص ثالث جوملا هزاران افزونه ، پسوند ، الگو و گزينه هاي ديگر ايجاد كرده است تا شما را قادر سازد از سايت خود بيشترين بهره را ببريد بدون اينكه متخصص در توسعه وب باشيد.

 

شايد از خود بپرسيد كه چرا بسياري از افراد فقط در جوملا كمك مي كنند تا آن را به صورت رايگان در دسترس عموم قرار دهند. به عبارت ساده ، پاسخ اين است كه تعدادي شركت در اصل تأسيس نرم افزار و خدمات برتر با محيط جوملا تاسيس شده اند. اين شركت ها و افراد روزهاي خود را با كار با مشتري مي گذرانند تا به آنها كمك كند مفاهيم بلند پروازانه وب سايت خود را به واقعيت تبديل كنند. شبانه ، اغلب آنها را در پروژه بزرگتر جوملا سهيم مي دانند تا پلتفرم را حتي بهتر كنند.

 

به عنوان مثال RocketTheme ، تعدادي قالب و برنامه افزودني مفيد و آزاد را براي جوملا فراهم مي كند در حالي كه قالب ها و برنامه هاي برتر را براي هر كسي كه مي خواهد سايت خود را بدون هيچ وقت و هزينه زيادي براي اين كار بالا ببرد ، ايجاد مي كند.

چه كسي از جوملا استفاده مي كند؟

 

جوملا براي طيف گسترده اي از انواع و سبك هاي مختلف سايت مفيد است. علاوه بر بزرگترين بستر نرم افزاري وب براي سازمانهاي دولتي در سراسر جهان ، به شدت براي آموزش ، رسانه ها ، شركتها ، تجارت الكترونيكي و حتي وب سايتها و وبلاگهاي شخصي مورد استفاده قرار مي گيرد. بسيار متنوع است.

 

يكي از نقاط قوت اوليه آن قابليت استفاده است. خواه دانشجو باشيد كه تازه شروع به طراحي وب مي كنيد يا بازنشسته اي كه مي خواهد نحوه ايجاد وب سايت را بياموزد ، جوملا مي تواند يك انتخاب عالي براي شما باشد. براي راه اندازي و شخصي سازي يك سايت ، واقعاً نيازي به دانستن چيزي در مورد برنامه نويسي يا توسعه وب نداريد ، اگرچه مي توانيد براي ايجاد چيزي كاملاً اصيل و منحصر به فرد ، به كد كد باز آن ضربه بزنيد. آيا مي خواهيد يك ماژول سفارشي براي سايت خود بسازيد كه هيچ سايت ديگري در وب ندارد؟ اين كار را مي توانيد با جوملا انجام دهيد.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.