گوگل تا آخر سال به دوركاري ادامه ميدهد

انوا هاست اختصاصي و اشتراكي

گوگل تا آخر سال به دوركاري ادامه ميدهد

شيوع كرونا باعث شد بسياري از شركت‌ها مانند گوگل تصميم به دوركاري كاركنان خود بگيرند. حالا مديرعامل گوگل و آلفابت، «ساندار پيچاي» يك ديد كلي از برنامه اين شركت براي بازگشت برخي كاركنان به سر كار ارائه كرده است.

گوگل از تاريخ ۱۶ تير ماه برخي از دفاتر خود در شهرهاي مختلف را بازگشايي خواهد كرد و امكان بازگشت شمار كمي از كارمندان كه نياز به محل كار فيزيكي دارند را فراهم مي‌كند. اين شركت تصميم گرفته كاركنان به صورت چرخشي در دفاتر حضور داشته باشند كه اين ايده باعث مي‌شود تنها ۱۰ درصد از فضا اشغال شود.

در صورتي كه اين ايده با موفقيت روبه‌رو شود، گوگل اين ميزان را در شهريور ماه به ۳۰ درصد افزايش مي‌دهد. به گفته پيچاي، اين اقدام حضور بيشتر كاركنان در دفاتر را در پي خواهد داشت، البته همچنان اولويت با افرادي خواهد بود كه نياز به حضور در محل كار فيزيكي دارند.

توييتر و فيسبوك امكان دوركاري دائمي را براي كاركنان خود فراهم كرده‌اند، اما مديرعامل گوگل در بيانيه خود به صورت مستقيم به اين موضوع اشاره‌اي نداشته و كاركنان علاقه‌مند به جابجايي را تشويق كرده كه با مديران خود صحبت كنند و دستورالعمل‌هاي مربوط به ماليات و پوشش خدمات بهداشتي را مورد بررسي قرار دهند.

پيچاي در بيانيه خود پيش‌بيني كرده كه گوگل در آينده انعطاف‌پذيري و انتخاب‌هاي بيشتري براي نحوه انجام كارها درنظر مي‌گيرد. مديرعامل اين شركت اعلام كرده:

«دفاتر ما به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه امكان همكاري و اجتماع را فراهم مي‌كنند، در حقيقت برخي از بزرگترين نوآوري‌هاي ما نتيجه ملاقات‌ها در دفتر بود و مسلما بسياري از ما نمي‌خواهيم آن را از دست دهيم. در عين حال، ما با كارهاي تقسيم شده ميان كاركنان آشنايي خوبي داريم چرا كه گوگل دفاتر زيادي در سراسر جهان دارد و پذيراي درس‌هايي هستيم كه در اين دوران ياد مي‌گيريم.»

پيچاي انتظار دارد كه بخش بزرگي از كاركنان گوگل در سال جاري ميلادي همچنان دوركار باقي بمانند و بيشتر وظايف خود را از خانه انجام دهند. اين شركت براي بهبود وضعيت كاركنان در خانه و كمك به آن‌ها، ۱۰۰۰ دلار هزينه براي خريد وسايل و تجهيزات اداري اختصاص داده است. در نهايت پيچاي خبر از اين داده كه فضاي فيزيكي دفاتر نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود و اين شركت براي جلوگيري از شيوع ويروس كرونا، اقدامات احتياطي لازم را مدنظر قرار مي‌دهد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.