دامنه در كسب و كار اينترنتي

انوا هاست اختصاصي و اشتراكي

دامنه در كسب و كار اينترنتي

داشتن يك دامنه ( domain ) او‌لين قدم در شيوه ورود شما به دنياي كسب و فعاليت مجازي خواهد بود . بسط روز افزون به كار گيري از وب از طرف يوزرها و سپرده گذاري عظيم موسسات بزرگ در‌اين ميدان , ثبت دامنه را تبديل به تراز اي مضاعف داراي اهميت و حساس براي موسسات , شركت هاي و افراد حقيقي وواقعي نموده است . دامين انتخابي شما بر روي بروشور , كاتالوگ و كارت ويزيت شما قرار خواهد گرفت . شما در تيزرهاي تبليغاتي خويش نشاني تارنما خويش را قرار خواهيد بخشيد . از روش دامنه , مخاطبان وارد سايت شما خواهند شد و با سرويس ها و محصول ها شما آشنا خواهند شد . با اعتنا به مطالب فوق بدين فيض مي رسيم كه ثبت دامنه مطلوب يكي‌از دست اندركاران موفقيت شما در ميدان حضور در تجارت مجازي و كسب و فعاليت خواهد بود . .

 

دامنه چيست؟


هر رايانه همراه متصل به وب يك IP Address داراست كه از روش آن ديگر يوزرها ميتوانند به آن متصل شوند . DNS ( Domain Name Service ) سرويسي است كه وظيفه آن تبديل اين IP Adressها به اسم دامنه و بالعكس است . مسلما به خاطر نگه داشتن اسم يك دامين زياد راحتتر از به خاطر نگه داشتن نشاني IP آن است . در حقيقت DNS يك خدمت است كه نظير دفترچه گوشي تلفن فعاليت مي‌نمايد و متساوي اسم هاي دامنه وارداتي را به صورت IP پيدا مي‌كند .

بخش هاي مختلف دامين

هر دامنه از يكسري بخش تشكيل مي شود كه‌اين مناطق با دات ( . ) از نيز جدا ميشوند . بخش نخستين www است كه ماهيت نشاني را معلوم توليد ميكند . بخش دوم اسم دامنه است كه به عبارتي اسم انتخابي شما ميباشد , و بعداز آن دامنه مرحله بالا يا اين كه ( Top - Level Domain ) است كه به اختصار TLD هم ناميده مي شود . TDL به عبارتي پسوند دامنه است . پسوندها اشكال متمايز دارا‌هستند . پسوند هاي همگاني , پسوندهاي كشوري , 
در حالي كه دامنه سطح بالا براي عملكرد يك دامنه ضروري است ، از دامنه سطح دوم نيز كم هيجان انگيز است. كه احتمالاً به همين دليل است كه گاه از آن به عنوان دامنه "والدين" ياد مي شود.

نكته جالب در مورد دامنه ها اين است كه مي توانيد تقريباً هر نامي را كه مي خواهيد به عنوان دامنه سطح دوم خود انتخاب كنيد. و مطمئنا ، شما مي توانيد براي دامنه سطح برتر خود با com.com برويد ، اما چه كسي "والدين" خوبي را نمي خواهد؟ گزينه هايي مانند .club ، .store ، حتي. پيتزا فقط چند روش است كه مي توانيد بازي دامنه سطح بالايي خود را تقويت كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.